۰۹۱۲۱۰۱۷۴۳۱

خانه پوشالی / تصمیم عجیب و غیر منتظره ترکیه برای خریداران ایرانی مسکن در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه ; قوانین جدید دولت ترکیه که گریبان‌گیر خریدارن ایرانی مسکن و سرمایه گذاری در ترکیه میشود/سرمایه گذاری هایی که بسیار گران تمام می‌شود!

طی اخبار منتشر شده بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه; برای سرمایه گذاری در ترکیه ، ایرانی‌ها تنها با این شرط می‌توانند املاک خود را به فروش برسانند. که آن را 40 تا 50 درصد زیر قیمت و به اتباع ترکیه بفروشند.

شرط عجیب‌ دولت ترکیه برای سرمایه‌گذاران ایرانی

به گفته ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران; بر اساس تصمیم دولت ترکیه; ایرانیانی که در این کشور ملک یا آپارتمان خریداری کرده‌اند حق فروش آن

سرمایه گذاری در ترکیه

 را ندارند، مگر آنکه بخواهند آن را به سازمانی که دولت ترکیه مشخص کرده است به فروش برسانند. این سازمان، املاک ایرانی‌ها را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ارزش روز آن به فروش می‌رساند.

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی که در طی سال‌های گذشته اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده‌اند; از وضعیت فعلی اقتصاد این کشور و کاهش ارزش لیر هراسان شده‌اند; اما در کمال تعجب شاهد افزایش موج تبلیغات رسانه‌ای برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری در ترکیه هستیم.

طبق برسی ها از اوایل سال ۲۰۱۵ تا ۸ ماهه سال ۲۰۲۱، ایرانی‌ها در مجموع ۲۳ هزار و ۶۴ فقره ملک در این کشور خریداری کرده‌اند.

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از خروج 7 میلیارد دلار ارز از کشور برای خرید ملک در ترکیه بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ خبر داده است.

به گفته وی با توجه به رکوردشکنی‌ خرید ملک در ترکیه در سال ۱۴۰۰، بعید نیست خروج ارز از ایران برای خرید ملک در ترکیه به نزدیک ۱۰ میلیارد دلار رسیده باشد.

علاوه بر این طی سال‌های۲۰۱۳ تا سال ۲۰۲۱، ایرانی‌ها درمجموع ۴هزار و ۵۱۱ شرکت در ترکیه تأسیس کرده‌اند که برآورد می‌شود حدود ۳ میلیارد دلار دیگر نیز در این بخش سرمایه‌گذاری شده باشد.

 

اما این روزها اخبار ضد و نقیضی در ترکیه شنیده می‌شود که ایرانیان ساکن در این کشور را بسیار نگران کرده است، داستان از این قرار است که بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه، ایرانی‌ها تنها با این شرط می‌توانند املاک خود را به فروش برسانند که آن را 40 درصد زیر قیمت و به یک سازمان مشخص بفروشند.

 

فارس

 

×  ناحیه کاربری  ارسال آگهی جدید  پروفایل   پسندیده ها
X
Welcome to Our Website
Welcome to WPBot